.
Víte, že existují situace, kdy je potřeba zastavit platbu? Pokud jste náhodou odeslali peníze na špatný účet, nebo jste objevili chybu ve vyplnění, nebo si prostě jen uvědomili, že jste se rozhodli špatně – můžete vždycky zkusit zastavit platbu. Jak na to?
Zastavení platby je víceméně možné vždy, ale existují některé podmínky, které se týkají doby, ve které se o to můžete pokusit. Měli byste se proto snažit zastavit platbu co nejdříve po jejím odeslání. Čím rychleji to uděláte, tím větší je šance, že se vám to podaří.
V tomto případě se na nás obraťte zprávou z internetového bankovnictví. Do té nám napište důvod, proč o vrácení platby chcete žádat a detaily dané platby, tedy částku, číslo účtu příjemce a datum. My na základě takové zprávy pošleme do banky příjemce výzvu k navrácení peněz, sami ho k vrácení přinutit nedokážeme.
V některých případech se může stát, že banka může odmítnout požadavek na vrácení peněz. V takovém případě byste měli kontaktovat banku příjemce a snažit se dohodnout, jakou cestou se platba vrátí zpět. Často se v těchto situacích nejedná o to, že by banka nechtěla peníze vrátit, ale o to, že se snaží zjistit, zda nešlo o podvod.
V případě, že chcete zastavit platbu, je vždy dobré vyhledat pomoc odborníka. Poradí vám, jak postupovat, abyste dosáhli nejlepších výsledků.
Vyhledání pomoci odborníka je vždy dobré. Ale pokud chcete zastavit platbu sami, požádejte o pomoc banku příjemce. Banka bude schopna poskytnout všechny potřebné informace a pomoci vám je proces zastavení zefektivnit.
V závěru je třeba podotknout, že zastavení platby není vždy jednoduché. A i když se vám podaří zastavit platbu, nemůžete se spolehnout, že ji banka skutečně vrátí. Ale s odbornou pomocí a správným postupem se můžete pokusit zastavit platbu a získat své peníze zpět.