Máte tu otázku „Proč mi nepřišla okamžitá platba?“. Pokud jste se snažili převést peníze z jedné banky do druhé, mohlo by to být frustrující. Okamžité platby jsou jednoduché a rychlé. Ve většině případů jsou peníze převáděny během několika sekund.
Nicméně, občas se může stát, že platba nebude přijata/odeslána jako okamžitá. Zde je několik důvodů, proč se to může stát:
1. Banka příjemce/odesílatele nepodporuje okamžité platby
Pokud banka, kterou používáte k převodu peněz, neumožňuje okamžité platby, vaše platby se v tomto případě neobejdou bez zpoždění.
2. Banka příjemce má tzv. „19. 8. 2020“
Některé banky mají zavedenu tzv. „19. 8. 2020“, která je stanovena jako standardní datum platby. To znamená, že všechny platby, které jsou odeslány po tomto datu, budou doručeny až následující pracovní den.
3. Problémy se systémy banky
V některých případech může být problém se systémy banky způsoben technickými chybami. V tomto případě bude mít banka obtížné obstarat potřebnou platbu.
4. Nesprávné informace o příjemci
Pokud jsou uvedeny nesprávné informace o příjemci, může to způsobit problémy s převodem peněz. Ujistěte se proto, že jste uvedli všechny správné informace o příjemci, než se pokusíte převést peníze.
5. Používání starých platebních metod
Některé banky stále používají staré platební metody, jako jsou kreditní karty nebo bankovní převody. Tyto metody neumožňují okamžité platby, takže jejich použitím byste se mohli vyhnout.
6. Čekání na schválení
V některých případech může být platba odeslána se zpožděním, protože čeká na schválení. To se obvykle stává v případech, kdy je odesílatel banky, kterou používá příjemce.
Výše uvedené jsou některé z možných důvodů, proč se vaše platba nemusela stát okamžitou. Pokud se snažíte převést peníze, ujistěte se, že jsou všechny informace správné a že banka příjemce podporuje okamžité platby. Pokud všechno ostatní selže, můžete se obrátit na svoji banku a požádat o pomoc.