Při pohovoru je velmi důležité chovat se korektně a líbivě. Níže jsou uvedeny 10 rad, co byste rozhodně neměli dělat u pohovoru.
1. Nedávejte životopis s chybami a dlouhým průvodním dopisem. Případné chyby ve vašem životopisu nebo průvodním dopise mohou mít za následek, že zaměstnavatel si bude myslet, že jste nezodpovědní nebo nepozorní. Ujistěte se, že jak váš životopis, tak i průvodní dopis jsou bez chyb a stručné.
2. Nepodceňujte přípravu na pohovor. Nezapomínejte se zamyslet nad tím, jakou pozici hledáte a co daná pozice obnáší. Je také důležité se zamyslet nad svou profesionální minulostí a osobními silnými stránkami. To vám může pomoci s lepším odpovídáním na otázky zaměstnavatele.
3. Jak uspět u pracovního pohovoru? Ujistěte se, že jste připraveni na to, co zaměstnavatel o vás bude chtít vědět. Znalost dané pracovní pozice je klíčem k úspěchu. Mějte na paměti, že u pohovoru se budete snažit působit příznivě a odpovídat na otázky s čistou pravdou.
4. Nechoďte pozdě ani dříve. Chování je důležité při pohovoru. Příliš brzy nebo pozdě přijít na pohovor není dobrý nápad. Nejlepší je přijít deset až patnáct minut před začátkem pohovoru.
5. Nenoste si na pohovor nic navíc. Při pohovoru byste se měli soustředit jen na samotný pohovor. Nenoste si nic, co by vás rušilo. Žádné telefony, žádné šperky nebo jiné předměty, které by mohly během pohovoru zaujmout vaši pozornost.
6. Nezapomeňte na mimoslovní komunikaci. Mluvte sebejistě a mějte na paměti, že když nehovoříte, také komunikujete. Zkontrolujte si své držení těla a postoj tak, aby vyjadřovaly sebevědomí.
7. Nepopisujte své sny a cíle, které nesouvisí s nabízenou profesí. Jste připraveni na otázky ohledně svých profesních cílů a snů? Zaměstnavatel se snaží zjistit, jakou motivací vás řídíte. Je důležité odpovídat na tyto otázky se cílem, který souvisí s danou pracovní pozicí.
8. Neztrácejte čas odpovídáním na nesouvisející otázky. Všimněte si, jaký druh otázek zaměstnavatel položí. Zaměstnavatel může položit otázky, které nejsou související s nabízenou pracovní pozicí. Ujistěte se, že na tyto otázky odpovídáte jednoznačně a krátce.
9. Nenechejte se unést. Pokud se zaměstnavatel dotkne tématu, které vás přivádí do zmatku, zkuste se odpoutat. Vědomím si udělejte odstup a zhluboka se nadechněte.
10. Nestyďte se ptát. Nezapomeňte, že při pohovoru se můžete zeptat. Na závěr pohovoru se zeptejte, jaké jsou další kroky, které musíte udělat.
Věříme, že tyto tipy vám pomohou představit se v nejlepším světle při pohovoru. Důležité je být připravený, sebevědomý a komunikovat s čistou pravdou.