Co dělat když viník nenahlásí škodu?

admin

Updated on:

Když je váš automobil poškozen viníkem, je velmi důležité, aby viník nahlásil škodu u pojistitele. To vám pomůže získat úhradu nákladů, které jste utrpěli, ať už se jedná o náklady na opravu nebo úplnou náhradu vozu.

Ale co dělat, když viník nenahlásí škodu? První věc, kterou byste měli udělat, je zkopírovat si registrační značku vozu viníka. To vám poskytne informace o pojistiteli, což je důležité pro další postupy.

Pak se můžete obrátit na Českou kancelář pojistitelů (ČKP), která je státní institucí, jejíž hlavním posláním je pomáhat lidem, kteří byli poškozeni viníkem, který nenahlásil škodu. ČKP má databázi všech pojišťovacích smluv v České republice, takže vám může poskytnout potřebné údaje o pojistiteli vozu viníka.

Pokud se rozhodnete vyhledat ČKP, zde je několik kroků, které je třeba dodržet:

1. Ujistěte se, že máte registrační značku vozu viníka.

2. Navštivte webové stránky ČKP (www.ckp.cz).

3. Klikněte na odkaz „Vyhledat pojistitele“ a vyplňte formulář s požadovanými údaji o vozidle viníka.

4. Pokud je požadavek úspěšný, ČKP vám poskytne údaje o pojistiteli, na kterého se můžete obrátit.

Pokud se vám nepodaří najít pojistitele prostřednictvím databáze ČKP, můžete se obrátit přímo na ČKP. ČKP je povinna vám informace o pojistiteli poskytnout.

Pokud se vám podaří získat údaje o pojistiteli, můžete požádat o proplacení škody. Proces proplácení škody se liší v závislosti na typu pojištění a pojišťovně. Proto je dobré se se svým pojišťovacím zástupcem seznámit se všemi náležitostmi.

Pokud jste poškozeni viníkem, který odmítá nahlásit škodu, může být těžké dohledat pojistitele. Ale pokud se vám podaří získat informace o pojistiteli, můžete požádat o proplacení škody. Je velmi důležité, abyste si zaznamenali registrační značku vozu viníka a pokud je to možné, informace o pojistiteli. Pak můžete vyhledat Českou kancelář pojistitelů a požádat o proplacení škody.

ČKP je tu, aby pomohla lidem, kteří byli poškozeni viníkem, který nenahlásil škodu. Její služby jsou dostupné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a poskytuje podporu od 6. listopadu 2018. Takže, pokud jste byli poškozeni viníkem, který nenahlásil škodu, informujte ČKP a požádejte o proplacení škody.

Napsat komentář